سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره ماشین چه ریسک هایی دارد؟

 

اجاره ماشین

اجاره ماشین هم مثل هر کالای اجاره‌ای دیگری ریسک‌هایی را به دنبال خود می‌آورد. آگاه بودن از این خطرات پیش از اینکه به اجاره خودرو در تهران اقدام کنید، می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی در تحویل ماشین مبرا کند. برای آنکه دچار ضرر نشوید، مخصوصا در موقعیت‌هایی مثل اجاره خودرو بدون ودیعه که شرایط سخت‌گیرانه‌تری دارد، حتما تا پایان این نوشته را بخوانید. اگر آن را مفید یافتید، لینک این مطلب را برای دوستان خود که عشق ماشین هستند و با اجاره خودرو به معشوق خود می‌رسند، ارسال کنید.

مشکل تصادف پس از اجاره خودرو

اصلی‌ترین ریسک اجاره خودرو افتادن در ورطه‌ی تصادفی سهمگین است. شاید شما بهترین رانندگی عمر خود را با ماشین اجاره ای بکنید ولی دست سرنوشت یاری‌گر شما نباشد. ناگهان خودرویی با راننده‌ای تازه‌کار به شما بزند و شما را غرق در نگرانی از خسارات بعد از اجاره ماشین کند. اینجاست که شما می‌مانید و هزینه‌ای هنگفت که باید برای اجاره خودرو پرداخت کنید. برای پیشگیری از چنین مصیبت‌هایی چاره چیست؟

برای رهایی از این نگرانی در زمینه‌ی اجاره ماشین و نشستن با خیال راحت پشت فرمان ماشینی که اجاره کرده‌اید، باید به بحث بیمه و جبران خسارت در حین استفاده از خودروی اجاره ای دقت کنید. اتفاق خبر نمی‌کند؛ بنابراین هیچ‌وقت از هزینه‌ی بیمه هراس نداشته باشید و به استقبال آن بروید. به این روش می‌توانید با اطمینان برای اجاره خودرو در تهران خیال‌پردازی کنید و ماشین‌های لوکسی را که عاشقشان هستید، سوار شوید.

ریسک سرقت برای اجاره خودرو در تهران

اگر در اجاره خودرو در تهران دست روی ماشین‌های لوکس بگذارید، خطر دزدیده شدن آن یا قطعات آن از جمله ریسک‌هایی است که می‌تواند شما را زمین‌گیر کند. بنابراین پس از اجاره ماشین تا جای ممکن از پارک کردن آن در نقاطی که خطر سرقت را افزایش می‌دهد، خودداری کنید.

اگر ناگزیر هستید که بعد از اجاره خودرو در تهران ماشین را ساعاتی در گوشه‌ای ناامن پارک کنید، بهتر است از کاور برای پوشاندن آن استفاده کنید. اگر هم امکان حضور شخصی در کنار خودرو وجود دارد، در انجام آن تردید نکنید.

نکته‌ی دیگری که پس از اجاره ماشین باید مراعات کنید، پارک نکردن آن در مکان‌های شلوغ است. اگر چنین کاری کنید، احتمال خش و تصادف جزئی بالا می‌رود. پس اگر قصد اجاره خودرو بدون ودیعه دارید، از این کار نیز اجتناب کنید.

تاخیر در مهلت اجاره ماشین

اجاره خودرو بدون ودیعه

آخرین مورد در ریسک‌های اجاره ماشین به زمان برگرداندن آن مربوط می‌شود. شما باید برنامه‌ریزی درستی از مدت زمانی که به اجاره خودرو نیاز دارید، داشته باشید. اگر فکر می‌کنید کار شما یکی-دو روز عقب و جلو می‌شود، فرض را بر روزهای بیشتر بگذارید و برای آن تعداد روز قرارداد اجاره ماشین را ببندید. به این روش، از جریمه‌هایی که برای تأخیر در مهلت اجاره خودرو در تهران پیش‌بینی شده، محفوظ خواهید ماند.

ممکن است پیش بیاید که اجاره خودرو بدون ودیعه را برای یک هفته زمان‌بندی کرده‌اید. در میانه‌ی راه می‌فهمید که کار شما بیشتر طول می‌کشد و نمی‌توانید طبق وعده‌ی داده شده در هنگام اجاره ماشین آن را برگردانید. در این مواقع پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر به شرکت اجاره دهنده زنگ بزنید و درخواست روزهای بیشتر کنید. در این حالت، شاید کسی بعد از شما ماشین را اجاره نکرده باشد و بتوانید بدون جریمه بازه‌ی اجاره خودرو را بیشتر کنید. پس در استفاده از این ترفند هم مضایقه نکنید.